Školní 305, 539 73 Skuteč
Provozní doba: Po - Pá: 7:30 - 15:30
vedoucí stacionáře: Bc. Markéta Vtípilová, DiS.
telefon: 737 692 751
vedouci@spitalek.cz
Město Skuteč
Posláním Denního stacionáře Špitálek je poskytovat pomoc a podporu dospělým lidem s mentálním postižením při získání, upevňování a udržování dovedností, které jim umožní co možná nejvyšší míru samostatnosti a zapojení do běžného života. Snahou je, aby byl způsob života klientů srovnatelný s životem jejich vrstevníků.
Denní stacionář Špitálek pomáhá lidem, kteří v důsledku svého omezení nemohou zůstat v průběhu dne sami doma bez podpory blízkých osob. Zároveň chtějí být ve společnosti jiných lidí, smysluplně trávit svůj čas a aktivně se zapojovat do rozhodování a plánování svého programu.
Nabízíme možnosti a pomáháme při zvládání běžných úkonů v péči o vlastní osobu, jako je pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek, pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík, pomoc při prostorové orientaci a samostatném pohybu ve vnitřním prostoru. Také poskytujeme pomoc a podporu při podávání stravy a pití.
Nabízíme pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu a pomoc při použití WC. Péči o osobní hygienu uživatelů zajišťují pracovníci v přímé péči. Uživatele také zapojujeme do nákupu prostředků o sebepéči.
Zajišťujeme stravu přiměřenou době poskytovaní služby a odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování. V DS poskytujeme uživatelům sociální služby jen oběd. Obědy jsou odebírány ze školní jídelny. V rámci hlavního jídla je zajišťován i pitný režim. Uživatelé služby si nosí svačinku připravenou z domu.
Individuální aktivizace se odvíjí od přání, potřeb a možností uživatele. Podporujeme individuální zájmy uživatelů. Nabízíme pracovně výchovné činnosti, nacvičujeme a upevňujeme motorické, psychické a sociální schopnosti a dovednosti. Usilujeme o získání a upevňování pracovních návyků uživatele a o jeho celoživotní rozvoj. Vytváříme podmínky pro přiměřené vzdělávání nebo pracovní uplatnění.
Vedeme uživatele k samostatnosti při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů. Nabízíme pomoc při obnovení nebo upevňování kontaktu s rodinou. Podílíme se na zprostředkovávání dalších aktivit i mimo zařízení a tím společně s rodinou uživatelů přispíváme k eliminaci sociálního vyloučení.
Podporujeme rozvoj schopností a dovednosti uživatelů služby, motivujeme je, snažíme se jim najít vhodnou aktivitu vedoucí k rozvoji či udržení osobních čí sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob.
Dbáme na ochranu práv uživatelů, jejich důstojnost, jsme nápomocni pro jednání se soudy, úřady, a to vždy s nejlepším zájmem pro uživatele.
Lidé se středně těžkým a těžkým mentálním nebo kombinovaným postižením a lidé s poruchou autistického spektra ve věku od 18 do 40 let, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby. Společenství klientů je z hlediska typů postižení velice pestré.
Služba není určena osobám se závažným psychiatrickým onemocněním, osobám trpícím závislostí (alkohol, drogy, apod.) a osobám trvale agresivním, neschopným dlouhodobého pobytu v kolektivu.
Okamžitá kapacita je 10 klientů současně v jeden okamžik.
Služba denního stacionáře je poskytována ambulantní formou.
Poskytování sociální služby je zajištěno v pracovních dnech pondělí - pátek od 7.30 hod. - 15.30 hod. po celý kalendářní rok (s výjimkou přerušení poskytování sociální služby z technických důvodů a svátků).
Výše úhrad jsou stanoveny ve smyslu zákona o sociálních službách č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
Základní činnosti při poskytování sociálních služeb |
Výše úhrady |
a) Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu: 1. pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek, 2. pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík, 3. pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru, 4. pomoc a podpora při podávání jídla a pití, |
105,- Kč/hodina*
|
b) Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu: 1. pomoc při úkonech osobní hygieny, 2. pomoc při použití WC, |
105,- Kč/hodina*
|
c) Poskytnutí stravy: 1. zajištění stravy přiměřené době poskytování služby a odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního stravování, |
105,- Kč/hodina*
|
d) Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti: 1. pracovně výchovná činnost, 2. nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností, 3. vytvoření podmínek pro zajišťování přiměřeného vzdělávání nebo pracovního uplatnění, |
69,- Kč/hodina*
|
e) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím: 1. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob. |
69,- Kč/hodina*
|
f) Sociálně terapeutické činnosti: 1. socioterapeutické činnosti, jejichž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob. |
69,- Kč/hodina*
|
g) Pomoc při uplatňování práv a oprávněných zájmů při obstarávání osobních záležitostí: 1. pomoc při komunikaci vedoucí k uplatňování práv a oprávněných zájmů. |
105,- Kč/hodina*
|
Fakultativní činnosti |
Výše úhrady |
Canisterapie |
50,- Kč/návštěva psa ve službě |
Dohled nad užitím léků |
12,- Kč/den** |
* Cena nezahrnuje:
V obou částkách je započítáván skutečně spotřebovaný čas po minutách.
Oběd je zpoplatněn částkou dle aktuálního ceníku školní jídelny pro veřejnost.
**Pokud klient užívá léky v čase návštěvy denního stacionáře, jsme schopni zajistit dohled nad užitím léků.
Faktura za čerpanou službu je předávána uživateli na začátku měsíce následujícího po měsíci, ve kterém službu skutečně odebral.
Školní 305, 539 73 Skuteč
Budova je bezbariérově přístupná s vyhrazeným parkovacím stáním. Vstup do denního stacionáře a vnitřní prostory určené pro klienty jsou bezbariérové. Pro klienty slouží šatna, umývárna, WC, bezbariérové WC pro ženy, bezbariérové WC pro muže, hlavní společenská místnost a keramická dílna.
Do stacionáře jsou zájemci přijímáni na základě podání žádosti. Žadatel o službu může být odmítnut z důvodu naplnění kapacity, pak je veden v pořadníku žadatelů do doby uvolnění místa.
Uživatelé služby mají právo kdykoliv ukončit nasmlouvanou službu písemnou výpovědí sjednané smlouvy.
V případě, že se Vám naše zařízení líbí a máte zájem o poskytování služeb sociální péče v denním stacionáři, sjednejte si schůzku s vedoucí zařízení Bc. Markétou Vtípilovou, DiS. na tel. čísle 737 692 751, případně e-mailem: vedouci@spitalek.cz